Ilmastokokin Haaste

Helsingin raitiovaunu, jonka kyljessä on marjamainos

Helsingissä liikkuu ratikka, jossa mainostetaan metsämarjoja.  Mainoksessa kerrotaan marjojen terveysvaikutuksista.  Tärkeää asiaa, mutta valitettavasti tämän kampanjan on tehnyt puolalainen yritys.  Mainoksessa ilmoitetaan, että kampanjaa tukee EU ja Puolan tasavalta.

Kilpailu on ihan OK, mutta uskon, että suuri osa ihmisistä tietää pohjoisen marjat aromikkaammiksi ja terveellisimmiksi kuin Keski-Euroopan marjat. Esimerkiksi pensasmustikka ( blueberry ) verrattuna metsämustikkaan ( wild berry ).

Vaatii aikamoista uskoa omiin marjatuotteisiin, jos lähtee valloittamaan uusia markkinoita pohjoismaista.  Se vaatii myös erinomaisia neuvottelutaitoja, tai hyviä suhteita, sillä kampanjalle on saatu EU:n tukea.

Suomen markkinointia pitää terävöittää, jotta suomalaisille metsämarjoille saadaan lisää arvostusta.  Tähän asti suomalaisia marjoja on markkinoitu asialinjalla, sekä pohjoisen eksoottisuudella. Voisiko asian tuoda esille huumorilla höystettynä? Vakavastakin asiasta voi puhua viihteellisesti.

Ilmastokokilla olisi idea, jolla suomalainen marja voisi valloittaa uusia markkinoita.  Ensin me suomalaiset uskomme omiin tuotteisiimme, ja sen jälkeen on helpompi lähteä valloittamaan maailmaa. Ylpeänä. Pystyssä päin.

HAASTE

  • Hotellien aamiaisella on aina tarjolla tuoremehua, mutta miksi se on aina appelsiini tuoremehua? Miksei se voisi olla marjatuoremehua?
  • Haastamme hotellit ja ravintolat tarjoamaan aina ensimmäisenä vaihtoehtona marjatuoremehua. Appelsiinimehu siirretään hieman sivummalle.
  • Tämä haaste voidaan esittää myös kouluille, sairaaloille ja liikelaitoksille:  Suosikaa marjatuoremehua.  Suomalaiset marjat ovat maukkaita ja terveellisiä.  Astronauttien ruokaa.
  • Tällä pienellä konkreettisella toiminnalla saadaan lisättyä kiinnostusta suomalaisiin marjoihin.  Poiminta, jalostus ja myynti voisi tuoda myös työllisyyttä.

    Parasta tässä on se, että tähän toimintaan ei tarvita mitään tukia eikä viranomaisten päätöksiä.  Voimme aloittaa marjojen käytön heti.

    Ottakaa yhteyttä, ja aloitetaan haasteen jakaminen: info@eco-chef.fi

    Yhdessä me onnistumme.  Me suuna – muut säkkinä.

    Ilmastokokki – Miljökock – Eco-Chef

    Blogi , , , ,

    Idea

    Tarjoamme lähi- ja luomuruuan parissa toimiville yrityksille näkyvyyttä hakemistossa ja sosiaalisessa mediassa, jotta kuluttajat tavoittaisivat heidät paremmin.

    Uutta Blogissa